تبلیغات
Everything For You - 49.1 درصد دستگاه های جدید فعال شده در کریسمس امسال، محصولات اپل بوده اند

49.1 درصد دستگاه های جدید فعال شده در کریسمس امسال، محصولات اپل بوده اند

تعطیلات زمستانی کریسمس مصادف است با فصل خرید هدیه های سال نو و گویا در این بازه زمانی، محصولات اپل، محبوب ترین کالاهای هدیه داده شده بوده اند. به گزارش کمپانی Flurry (تحت تملک یاهوو)، از فاصله میان 19 تا 25 دسامبر، 49.1% دستگاه های جدید فعال شده در سراسر جهان، توسط اپل توسعه داده شده اند؛ تقریبا 2.2 درصد کمتر از سال گذشته.




سامسونگ با سهم 19.8 درصدی، در رتبه دوم قرار دارد که نشان از افزایش 2.1 درصدی نسبت به آمار سال گذشته دارد. تقریبا می توان گفت اکثریت قریب به اتفاق کاربرانی که از اپل روی برگردانده اند، حالا به سراغ سامسونگ رفته اند.

سهم نوکیا نیز به شکل قابل توجهی از 5.8 درصد به 2 درصد رسید اما همچنان در رتبه سوم باقی مانده. ال جی و شیائومی نیز با 1.7 و 1.5 درصد متعاقبا در رتبه های چهارم و پنجم قرار دارند.

داده ها نشان می دهد که تقاضا برای فبلت ها امسال هم افزایش داشته. در سال 2013، تنها 4 درصد از دستگاه های خریداری شده و فعال شده در همین بازه زمانی فبلت بوده اند. این رقم در سال گذشته به 13 درصد و امسال به 27 درصد افزایش یافته است. در مورد تلفن های همراه کوچک نیز سهم بازار از 3 درصد 2013، به 1 درصد رسیده. تقاضا برای تلفن های سایز متوسط نیز از 64 درصد به 54 درصد رسیده است.

در مورد تبلت ها نیز شرایط چندان مساعد نیست. طی سه سال متوالی، نرخ فعالسازی تبلت های کوچک از 12 به 9 درصد رسیده و همین رقم برای تبلت های بزرگ، از 17 به 9 درصد بوده است.

آیفون 6 اس پلاس و آیفون 6 پلاس، مجموعا 12 درصد از کل فعالسازی محصولات اپل را به خود اختصاص داده اند اما فبلت های اندرویدی نیمی از بازار اندروید را در اختیار گرفته اند. این مسئله نشان می دهد که علاقه مندان به فبلت، اندروید را به iOS ترجیح می دهند. جالب است بدانید که میزان نصب اپلیکیشن ها در روز کریسمس، 120 درصد افزایش یافته است.

در ادامه می توانید داده های منتشر شده توسط کمپانی Flurry را مشاهده کنید.





برچسب ها: اخبار فناوری،  

تاریخ : سه شنبه 8 دی 1394 | 02:28 ب.ظ | نویسنده : بامداد سلیمی | نظرات

  • paper | پاپو مارکت | بک لینک